Internet is voor iedereen!

Voor mijn literatuurverslag ben ik bezig met een stuk over het gebruiksgemak van de social media m.b.t. zowel het jonge kind als onze oudere (65+ers).
Voor dit verslag ben ik geinspireerd door mijn oma (80). Zij heef nooit echt behoefte gehad om zich te verdiepen in social media. Dat was niet voor haar weggelegd en zij zou het niet meer zo snel kunnen leren.

De kinderen van nu zijn de toekomst. Zij worden opgevoed met een computer, een ipad, een e-reader, een telefoon met chatmogelijkheden (whatsapp bijvoorbeeld). Tal aan mogelijkheden om dichter bij de wereld te komen. Maar vergeet ook niet dat de wereld dicht bij jou komt! Omdat bijna alle tegenwoordig op internet te vinden is, zal je (op geen enkele leeftijd) social media kunnen vermijden.

Even terugkomend op mijn oma…
Omdat wij een familieapp hebbe aangemaakt, wilde mijn oma een telefoon met deze fuctie erop, zodat óók zij mee kan lezen en reageren op foto’s, verhalen en filmpjes. Erg leuk geef zij zelf aan! Dit houdt haar ‘dagelijks’ in contact met de familie en dit vindt zij prachtig!
Het volgende filmpje laat ik graag zijn, omdat ik vindt dat het leren om gaan met een ipad of een ‘snelle computer’  voor alle leeftijden is.

filmpje mediawijs

Mijn oma heeft NOG geen I-pad. Maar wel heeft zij: – Een E-reader (lezen van boeken, makkelijk is het verstellen van lettergrote) – Mobiele telefoon (speciaal aangeschaft voor Whatsapp) – Laptop (voor internet gebruik, waaronder; outlook, facebook en wordfeud).
Ik kan wel concluderen dat ik een hippe oma heb, maar ik weet zeker dat jouw oma of opa dit ook kan! Er zal een wereld voor ze open gaan!

Plaats een reactie